11:19 | پنجشنبه 8 آذر 1403
Research Analysis Debriefing Day
درآمدهای "شکبیر" آمار تیر را زد

1400/07/26 13:30

چه خبر از نمادهای بورسی:

درآمدهای "شکبیر" آمار تیر را زد

در شهریورماه سال جاری درآمدی که پتروشیمی امیرکبیر از فروش محصولات در بازار داخلی به دست آورده ۱۰،۸۴۵ میلیارد ریال بوده و از فروش محصولات صادراتی نیز ۱۰،۸۴۸ میلیارد ریال درآمد داشته است.

به گزارش نماد برتر، پتروشیمی امیرکبیر در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه سال جاری مجموع درآمد‌ عملیاتی خود را بالغ‌بر ۲۱،۶۹۳ میلیارد ریال ارائه کرده که این درآمد‌ها از فروش محصولات در بازار‌های داخلی و صادراتی شناسایی‌شده و از ابتدای سال مالی تا انتهای شهریورماه نیز درآمد‌های این پتروشیمی برابر با ۱۱۷،۷۲۸ میلیارد ریال اعلام‌شده، همچنین "شکبیر" سرمایه ثبت‌شده خود را به میزان ۳,۶۰۰ میلیارد ریال گزارش کرده است.


در شهریورماه سال جاری درآمدی که پتروشیمی امیرکبیر از فروش محصولات در بازار داخلی به دست آورده ۱۰،۸۴۵ میلیارد ریال بوده و از فروش محصولات صادراتی نیز ۱۰،۸۴۸ میلیارد ریال درآمد داشته است.


بر پایه این گزارش، میزان درآمد‌ی که "شکبیر" در شهریورماه از خود بر جای گذاشته نسبت به ماه گذشته ۲۶ درصد افزایش درآمد را تجربه کرده و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۱۵۳ درصد رشد را شاهد بوده، همچنین درآمدی که "شکبیر" از ابتدای سال مالی تا انتهای شهریورماه ثبت کرده نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۴۴ درصدی روبه‌رو بوده است.


بیشترین درآمدی که پتروشیمی امیرکبیر به دست آورده از فروش محصولات در بازار خارجی با ۱۰،۸۴۸ میلیارد ریال بوده و بیشترین سهم درآمد حاصل‌شده را «پلی‌اتیلن سبک صادراتی» با ۷،۹۳۴ میلیارد ریال به خود اختصاص داده است.


همان‌طور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید، پتروشیمی امیرکبیر با رشد درآمد‌ها نسبت به ۲ سال گذشته مواجه بوده و در شهریورماه سال جاری توانسته بیشترین درآمد را طی این مدت از خود بر جای بگذارد.


مجموع فروش محصولات تولیدی پتروشیمی امیرکبیر در شهریورماه برابر با ۹۱،۰۱۰ تن بوده که بیشترین سهم فروش محصولات را در بخش فروش داخلی با ۵۰،۸۹۵ تن مشاهده می‌کنیم، همچنین بیشترین فروش محصول در بخش صادراتی را «پلی‌اتیلن سبک صادراتی» با ۲۸ هزار تن در اختیار داشته است.


از ابتدای سال مالی تا انتهای شهریورماه سال جاری پتروشیمی امیرکبیر موفق به فروش ۵۱۳،۰۹۱ تن از محصولات خود در بازار‌های داخلی و صادراتی شده که ۵۵ درصد مقدار فروش در اختیار بازار داخلی بوده است.